ViVenda

За ViVenda

От 1998 година ВиВенда ООД е лидер в производството на първокласни месни продукти и деликатеси за професионални кухни и ресторанти. Клиентите, с които работят са много разнообразни, но всички си приличат по по това, че държат на висококачествената продукция, добрата организация на доставките и високото ниво на обслужване, които ВиВенда предлага.

Цели на проекта

Партньорството ни с ВиВенда датира от 2010г., когато реализирахме първият онлайн магазин на компанията. Първата версия на магазина беше изградена с платформата Magento(Adobe Commerce). Две години след реализацията, поради сложните бизнес процеси в организацията, се наложи да премахнем Magento и да реализираме ново решение, изцяло съобразено с нуждите на бизнеса.

Благодарение на новата платформа и оптимизацията на процесите, Вивенда успя да се наложи като лидер в онлайн търговията на месни продукти. След близо 10 години експлоатация, преценихме, че е време да модернизираме платформата, като заложихме следните цели:

  • Отлично потребителско преживяване на мобилни устройства
  • Отлична скорост на зареждане и бързодействие на сайта
  • Отлично представяне в Google и оптимизация на резултатите
  • Пълна автоматизация на процесите и интеграция с ERP
  • Оптимизация на чекаута и процеса по поръчка
  • B2B продажби за клиенти на едро
  • Преминаване към Facebook Conversion API
  • Преминаване към Google Analytics 4
  • Миграция към облачна и еластична инфраструктура

Подход

Заложеният период за трансформация на сайта бе в рамките на 4 месеца, като отново решихме да подходим гъвкаво и да стартираме пилотна версия, която да замени остарялото решение и паралелно с това да бъде достатъчно функционална, за да позволи оптимизация на процесите.

В рамките на два месеца успяхме паралелно да преминем през етапите на проектиране, дизайн, изграждане, миграция на данни, което ни позволи да стартираме пилотната версия и да анализираме резултатите и подобряваме представянето.

В следващите два месеца оптимизирахме обмена на данни с ERP, интеграцията с куриерски фирми, процесите по обработка на поръчки и B2B клиенти, което значително оптимизира оперативните разходи по поддръжката на магазина.

Допълнително променихме Data Collection модела, като преминахме изцяло към Facebook Conversion API и Google Analytics 4.

Относно визията на сайта заложихме на леки и “прости” форми, без излишни елементи и орнаментика, с цел олекотяване на изгледа и излишен код, който пряко влияе върху скоростта на зареждане и представяне в Google.

Вижте в Sketch

Резултати

Радваме се, че успешно постигнахме всички поставени цели от discovery фазата, както и доста други, ето някой най-важни:

  • 30% ръст в конверсиите през мобилни устройства
  • 20% ръст в престоя на сайта
  • 40% ръст в органичните посещения на сайта

Коментирай

Твоят имейл остава защитен и няма да бъде публикуван никъде.