За ViVenda
От 1998 година ВиВенда ООД е лидер в производството на първокласни месни продукти и деликатеси за професионални кухни и ресторанти. Клиентите, с които работят са много разнообразни, но всички си приличат по по това, че държат на висококачествената продукция, добрата организация на доставките и високото ниво на обслужване, които ВиВенда предлага.
Цели на проекта
Партньорството ни с ВиВенда датира от 2010г., когато реализирахме първият онлайн магазин на компанията. Първата версия на магазина беше изградена с платформата Magento(Adobe Commerce). Две години след реализацията, поради сложните бизнес процеси в организацията, се наложи да премахнем Magento и да реализираме ново решение, изцяло съобразено с нуждите на бизнеса.
Благодарение на новата платформа и оптимизацията на процесите, Вивенда успя да се наложи като лидер в онлайн търговията на месни продукти. След близо 10 години експлоатация, преценихме, че е време да модернизираме платформата, като заложихме следните цели:
- Отлично потребителско преживяване на мобилни устройства
- Отлична скорост на зареждане и бързодействие на сайта
- Отлично представяне в Google и оптимизация на резултатите
- Пълна автоматизация на процесите и интеграция с ERP
- Оптимизация на чекаута и процеса по поръчка
- B2B продажби за клиенти на едро
- Преминаване към Facebook Conversion API
- Преминаване към Google Analytics 4
- Миграция към облачна и еластична инфраструктура
Подход
Заложеният период за трансформация на сайта бе в рамките на 4 месеца, като отново решихме да подходим гъвкаво и да стартираме пилотна версия, която да замени остарялото решение и паралелно с това да бъде достатъчно функционална, за да позволи оптимизация на процесите.
В рамките на два месеца успяхме паралелно да преминем през етапите на проектиране, дизайн, изграждане, миграция на данни, което ни позволи да стартираме пилотната версия и да анализираме резултатите и подобряваме представянето.
В следващите два месеца оптимизирахме обмена на данни с ERP, интеграцията с куриерски фирми, процесите по обработка на поръчки и B2B клиенти, което значително оптимизира оперативните разходи по поддръжката на магазина.
Допълнително променихме Data Collection модела, като преминахме изцяло към Facebook Conversion API и Google Analytics 4.
Относно визията на сайта заложихме на леки и “прости” форми, без излишни елементи и орнаментика, с цел олекотяване на изгледа и излишен код, който пряко влияе върху скоростта на зареждане и представяне в Google.
Резултати
Радваме се, че успешно постигнахме всички поставени цели от discovery фазата, както и доста други, ето някой най-важни:
- 30% ръст в конверсиите през мобилни устройства
- 20% ръст в престоя на сайта
- 40% ръст в органичните посещения на сайта
Коментирай