Като част от инициативата на Google Privacy Sandbox за спазване на GDPR и AADC политиките, Google настоява рекламодателите да имплементират Consent Mode v2 до март 2024 г.
При липса на подготовка, update-ът ще засегне способността на рекламодателите да използват определени функции като таргетиране на аудитории, ремаркетинг на потребителите и потенциално всички smart bidding стратегии и smart кампании… Дрън, дрън…
👉 Накратко, това ще влоши ефективността на кампаниите в Google Ads.
Тъй като до момента няма официален регулатор за всички тези кукита, които се събират по сайтовете, Google решиха да влязат в тази роля и съответно през сертифицирани от тях посредници да регулират нещата. Тези посредници се наричат CMP – Consent Management Platform.
Доставчиците на CMP могат да се интегрират с consent mode, за да комуникират статуса на съгласие на потребителите към Google и да коригират поведението на Analytics, Ads и third-party таговете спрямо избора на потребителите… Сложни работи, да му мислят маркетолозите 🙂
Ето списък с CMP доставчици, които можете да използвате. На всички цените са около 50 Евро/мес.
Ние от RIZN препоръчваме CookieBot, тъй като е най-ефективен като цена и качество, а и ни позволява да променяме визуално(къстъмизираме) куки прозореца, за което ще научите малко по-долу 😉
Вариантите за интеграцията на CMP е посредством интеграция на скриптове директно в сайта или посредством Tag Manager. И при двата варианта трябва да се направи от специалисти, тъй като при грешна имплементация ще се обезсмисли цялото упражнение.
Ето това е най-интересният въпрос, който всеки търговец си задава: Ще ми паднат ли продажбите след като сложим този страшен “чаршаф”?
Няма ясен отговор(все още), но определено всички тези думички, опции, сложни термини и т.н. стресират потребителите. Нямам какво да се заблуждаваме.
<бр>
Двата примера от снимката демонстрират:
стандартния Cookie Wall, който по подразбиране се показва от CMP,
и втория,
който е модифициран от нашия екип, спрямо нашите разбирания за правилна визуализация.
Това е и причината(дъ ризън) да препоръчаме CookiеBot, защото позволява да бъде модифициран и стилизиран по нашите разбирания.
Според вас, кой от двата варианта е по-малко стресиращ за потребителите?
Ще се радваме да споделите в коментарите, или ако желаете да модифицираме вашия “чаршаф”, 👋 свържете се с нас 😉