Google Consent Mode v2

Какво е Consent Mode v2
и как ще се отрази на онлайн рекламата?

Като част от инициативата на Google Privacy Sandbox за спазване на GDPR и AADC политиките, Google настоява рекламодателите да имплементират Consent Mode v2 до март 2024 г.

При липса на подготовка, update-ът ще засегне способността на рекламодателите да използват определени функции като таргетиране на аудитории, ремаркетинг на потребителите и потенциално всички smart bidding стратегии и smart кампании… Дрън, дрън…

👉 Накратко, това ще влоши ефективността на кампаниите в Google Ads.

Какви са начините за имплементация на Consent Mode v2?

Тъй като до момента няма официален регулатор за всички тези кукита, които се събират по сайтовете, Google решиха да влязат в тази роля и съответно през сертифицирани от тях посредници да регулират нещата. Тези посредници се наричат CMP – Consent Management Platform.

Доставчиците на CMP могат да се интегрират с consent mode, за да комуникират статуса на съгласие на потребителите към Google и да коригират поведението на Analytics, Ads и third-party таговете спрямо избора на потребителите… Сложни работи, да му мислят маркетолозите  🙂

Ето списък с CMP доставчици, които можете да използвате. На всички цените са около 50 Евро/мес.

Ние от RIZN препоръчваме CookieBot, тъй като е най-ефективен като цена и качество, а и ни позволява да променяме визуално(къстъмизираме) куки прозореца, за което ще научите малко по-долу 😉

Вариантите за интеграцията на CMP е посредством интеграция на скриптове директно в сайта или посредством Tag Manager.  И при двата варианта трябва да се направи от специалисти, тъй като при грешна имплементация ще се обезсмисли цялото упражнение.

Как да не се самоубием след внедряването на Consent Mode v2?

Ето това е най-интересният въпрос, който всеки търговец си задава: Ще ми паднат ли продажбите след като сложим този страшен “чаршаф”?

Няма ясен отговор(все още), но определено всички тези думички, опции, сложни термини и т.н. стресират потребителите. Нямам какво да се заблуждаваме.

Двата примера от снимката демонстрират:

стандартния Cookie Wall, който по подразбиране се показва от CMP,

и втория,

който е модифициран от нашия екип, спрямо нашите разбирания за правилна визуализация.

Това е и причината(дъ ризън) да препоръчаме CookiеBot, защото позволява да бъде модифициран и стилизиран по нашите разбирания.

Според вас, кой от двата варианта е по-малко стресиращ за потребителите?

Ще се радваме да споделите в коментарите, или ако желаете да модифицираме вашия “чаршаф”, 👋 свържете се с нас 😉

Коментирай

Твоят имейл остава защитен и няма да бъде публикуван никъде.