Google Analytics 4 – инструкции за конфигуриране

Човек и добре да живее, му се налага да се сблъска с Таг Меринджейна и Голф 4…

По-долу ще намерите необходимите инструкции, които са необходими, за да получавате Ecommerce данни във вашия Google Analytic 4.

Този подход е валиден за онлайн магазини базирани на платформата RIZN Shop. Ако имате нужда от съдействие за други платформи, свържете се с нас, за да ви съдействаме.

Преди да започнете

  • Необходимо е има създаден GA4 property, от където следва да ни предоставите Measurement Id от Settings / Admin / DataStreams.
  • Необходимо е има създаден Tag Manager, ако нямате създаден акаунт, можете да създадете от тук: https://tagmanager.google.com.

Tag Manager – необходими настройки

Създавате Tag с име “Google Analytics GA4 Configuration”, като:

  • Tag type е “Google Analytics: GA4 Configuration”
  • Measurement ID – вземате от Google Analytics
  • Слагате отметката “Send a page view event when this configuration loads”
  • В меню “Advanced Settings” на полето “Tag firing options” слагате стойност “Unlimited”
  • В секция “Triggering” добавяте за “Firing Triggers” – “All Pages”

Създавате Trigger с име “GA4 ecommerce events”, като:

  • Тrigger type: “Customer Event”
  • Event name: “view_item | view_item_list | select_item | add_to_cart | remove_from_cart | view_cart | begin_checkout | add_payment_info | add_shipping_info | purchase”
  • This trigger fires on: All Custom Events

Създавате Tag с име “GA4 | Ecommerce”, като:

  • Tag type: “Google Analytics: GA4 Event”
  • За Configuration Tag избирате опцията: “Google Analytics GA4 Configuration”
  • За Event Name слагате: “{{Event}}”
  • В меню “More Settings/Eccomerce” на полето “Data source” слгате стойност “Data Layer” и слагате отметка на “Send Ecommerce data”
  • В секция “Triggering” добавяте за “Firing Triggers” “GA4 ecommerce events”

Натискате бутона Submit, за да се приложат таговете върху сайта.

Leave a Reply

Your email address will not be published.