Човек и добре да живее, му се налага да се сблъска с Таг Меринджейна и Голф 4…
По-долу ще намерите необходимите инструкции, за да получавате Ecommerce данни във вашия Google Analytics 4.
Този подход е валиден за онлайн магазини базирани на платформата RIZN Shop. Ако имате нужда от съдействие за други платформи, свържете се с нас, за да ви съдействаме.
Преди да започнете
- Необходимо е има създаден GA4 property, от където следва да ни предоставите Measurement Id от Settings / Admin / DataStreams.
- Необходимо е има създаден Tag Manager, ако нямате създаден акаунт, можете да създадете от тук: https://tagmanager.google.com.
Tag Manager – необходими настройки
Създавате Tag с име „Google Analytics GA4 Configuration“, като:
- Tag type е „Google Analytics: GA4 Configuration“
- Measurement ID – вземате от Google Analytics
- Слагате отметката „Send a page view event when this configuration loads“
- В меню „Advanced Settings“ на полето „Tag firing options“ слагате стойност „Unlimited“
- В секция „Triggering“ добавяте за „Firing Triggers“ – „All Pages“
Създавате Trigger с име „GA4 ecommerce events“, като:
- Тrigger type: „Customer Event“
- Event name: „view_item|view_item_list|select_item|add_to_cart|remove_from_cart|view_cart|begin_checkout|add_payment_info|add_shipping_info|purchase“
ВАЖНО: Копирайте стойностите между кавичките 1:1, без интервали и т.н. - Слагате отметката „Use regex matching“
- This trigger fires on: All Custom Events
Създавате Tag с име „GA4 | Ecommerce“, като:
- Tag type: „Google Analytics: GA4 Event“
- За Configuration Tag избирате опцията: „Google Analytics GA4 Configuration“
- За Event Name слагате: „{{Event}}“
- В меню „More Settings/Eccomerce“ на полето „Data source“ слгате стойност „Data Layer“ и слагате отметка на „Send Ecommerce data“
- В секция „Triggering“ добавяте за „Firing Triggers“ „GA4 ecommerce events“
Натискате бутона Submit, за да се приложат таговете върху сайта.
Финално следва да ни предоставяте ID-то на тага което се намира в горния десен ъгъл (GTM-XXXXXX)
Коментирай