За BobiMX.com – мото екипировка, гуми и части
BobiMX.com e официален представител за България на 60+ водещи марки за Мотокрос, Eндуро, ATV. Компанията е лидер в продажбата на мото екипировка, гуми и части за мотор, както и официален спонсор на топ български отбори и състезатели по мотокрос.
Цели на проекта
Най-голямото предизвикателство за нас беше да изградим хибриден онлайн магазин – B2B/B2C, който съвместява както продажбите към крайни клиенти, така и продажбите към всички търговци на едро и партньори на BobiMX.com. Това включва различни клиентски групи, различна видимост на продукти и цени спрямо всяка група. Всичко това в комбинация с огромната продуктова база(500 000++) превърна BobiMX.com в едно от най-големите предизвикателства за екипа ни.
Благодарение на отличното планиране и съвместна работа с екипа на BobiMX.com, успяхме да реализираме всички B2B функционалности в рамките на 2 месеца.
Други предизвикателства
- Миграция на всички продукти от стария сайт, без загуба на позиции и индексация в Google.
- Миграция на клиенти и поръчки.
- Пълна интеграция с Bizzio ERP за максимална автоматизация на процесите по импортиране на продукти, управление/обработка на поръчки и логистични дейности.
- Изграждане на интуитивна търсачка на части по тип на мотора, марка, модел и година, обхващаща и съвместимости на части.
- Изграждане на търсачка за гуми за мотор, по параметри на гумите и типове мотори.
- Изграждане на функционалност и предложения за комплекти гуми за мотор – функционалност уникална само за BobiMX.com, посредством която, сайтът прави автоматични предложения за комплект от предни и задни гуми.
Подход
Заложеният срок на изграждане на сайта с всички функционалности и пълна миграция на данни беше 6 месеца. Първоначално изградихме изцяло шаблонен пилотен вариант на сайта, почти без никакъв дизайн и красоти. Целта беше да реализираме функционалностите и миграцията без да се разсейваме с „красоти“. Така и двата екипа се фокусираха върху важното, а именно функционирането на сайта.
Пилотната версия беше готова за 2 месеца.
Паралелно с изграждането на шаблонната версия, нашите дизайнери подготвиха потребителското преживяване за мобилна и десктоп версии. Този етап отне около един месец, като допълнително подготвихме дизайн система, която позволява гъвкаво и бързо да бъдат изготвяни и внедрявани нови компоненти към сайта.
Стилистиката на сайта беше съобразена със специфичната аудитория, а именно „смели сърца“, търсещи качествена мото екипировка и екстремни преживявания. Можете да разгледате дизайна на сайта от тук:
Осъвременяване на логото
След като променихме изцяло визията на сайта, направихме и леки промени в логото на марката. Целта беше новото лого да има приемственост със старото и да не бъде тотално непознато за широката аудитория.
Оптимизация за търсачките
Един от най-важните аспекти за всеки онлайн магазин е неговото отлично класиране в търсачките. Именно поради тази причина от самото начало изключително внимателно организирахме информацията и целевите страници, за да бъде сайта максимално добре откриваем в органичното търсене.
Допълнително добавихме нашият изпитан пакет от OnPage техники, които в комбинация с правилното планиране и семантика, доведоха до изключително бързи резултати и топ позиции в Google.
Тук е важно да се отбележи, че от наша страна беше инвестиран сериозен ресурс, за да извършим правилно пренасочване всички адреси от стария сайт на BobiMX.com към новите адреси в сайта. За голяма част от редиректите реализирахме „умни“ редиректи, които не затормозяват работата на сайта и неговото бързодействие.
Коментирай